17 Eylül 2006

Kırılma Noktası

Kırılma noktası:

Kırılma noktası:
Kırılma noktası tasın yere carptıgı nokta mıydı?
Oysa daha tasın carptıgı ana deger bir anlasmaya bile varılmadı.
Kırlma noktam, carpma anımdı.
Kimine gore olayın daha ilk basladıgı an oluyordu bu. Tasın elimden ilk cıktıgı an.
Olayın ilk basladıgı an:
Belirlenmesi belki de en guc anlardan biri.
Ne zamandır ilk farkedilmesi?
Aslında tas daha elinden cıkmadan olay olmustur.
Kırılma noktan/bardagın doldugu an...
Bardagın dolacagı zaten kesindir.

Geri donus/flashback1:
Olay...
Göz göze geldik.
Saniyenin bindebirinde gözgöze geldik. (Arkada: Anathema:Shroud of False)
İlk kim bakmıstı?
-ben degilim, yok ben olamam-

Geri dönus/flashback 2:
Olay...
Kanepede iki ceset
Tensel cekim tinsel cekim midir?
dokunmalı mıydım?
Kacamak duruslar
-donakaldıgın anlardan biri-
saniyenin bindebiri.

Geri donus/flashback 3:
Balkon...
//insanın döndügü taraf, bakmak/görmek istedigi taraftır hep///
Bir asık ne kadar ugrassa da arkasını donemez yanındaki salyangoza.
Salyangozdur insan, kabugunda...
Kırılma noktası:
Kabugumu kırdıkları sahne.
////Tek bir bakıs ister, balkondan bakan kisi. Asagıdaki salyangozun (tahminsel/icgudusel bir bicimde) yukarı bakması....////
Bakar mısınız oyle bir durumda?
Kışın ortası olsa ve her yerde kar varsa?

Geri donus/flahback 4:
Olay...
Film izleme adına....
Hangi deli inanır ki tenin ve tinin bakıstıgı bir yerde film izlenebilecegine?
Saniyenin durdugu an.
Bindebirlik dilimin bir saat oldugu, delilik anı...
İcgudu: Kalk ve git!
-Gider misin?-

Geri donus/flashback 5:
Olay...
Düsler...Gercekler...Hayaller..
Geceleri sokulur yanına, bir golge kılıgında...
Gozunun onunde goruntuler
Hayal midir bunlar?
Yasamaz mısın o anda?
Hayalin gercek; gercegin hayal olması...
Beklemeyin uykunuzdan once 1000gr’lık bir düs hapı alın... Nedir ki gercek?

Gercek:
Olay1: geridönüssüz, saf ve yalın....
Uçmanın verdigi his ve rüzgarın tatlı dokunusu.
Hayatla, saniyenin bindebirinde gozgoze gelmek.
Tensel ve tinsel cekimin yer cekimine donmesi.
Balkon coktan geri de kaldı...
Atladım mı gercekten,
yoksa gene bir hap mı aldım, su 1000gr’lıktan?
düsüs anı, salyangozsun artık.
Kabugun kırık..

Yasamı kırıklar icin....
bezis!

3 yorum:

  1. Beyza'nın olgunluk çağı öyküleri. :)
    Kısacık bir film haline dönüştürmek için senaryo hazır gibi. Düzeltmeler de iyi gelmiş. Tebikler canım, devamını bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  2. siz hep hikayeleri cepten yiyorsunuz ya, bazen sizin 4 kişi olduğunuza inanamıyorum... 3 gündür uykusuz, durmadan çalışıyorum, şöyle cuma günü geliyorum bakayım ev ahalisi ne yapmış diye: tırt! evet basbayağı tırt çıktınız siz ya:) hayır bulunduğunuz yerlere göre bir şey yaşamamanız da olası değil... bir şey yaşayamayan, iş dışındaki tek diyaloğu - "abi bazooka portakal değil mi, bak artık yeni makine geldi, imza için seni yormayacağız" olan benim...

    ayrıca olgunluk çağı üçlemesi cem akaş'ın, bu hikayeler olsa olsa doygunluk çağı öyküleri, evet siz yazmaya doymuşsunuz, başka da bir şey demiyorum, gidiyorum işte, gelmem birkaç gün...

    YanıtlaSil
  3. kıskanç biriyim ama pek öyle bildik alışıldık türde kıskançlıklar değildir benimkiler... dellenmemiştim, sadece kendimce birkaç gündür neden yazmadığınızı sormuştum... aranızda kısmen en çok deniz'i tanıdığım için de sorunun büyük kısmı ona gitmişti... ama senin başlığın altında yazmam yanlış olabilir, kusura bakma...

    paylaşımınla, öykülerinle, bunları ne zaman anlatacağın ile ilgili bir problemim yok... oldu gibi göstermiş olabilirim, kabul ediyorum bunu...

    bir süre çekileyim ben en iyisi, ramazanda iftar programı yazıp, tutmadığı orucu votkayla açan biri olarak biraz ikilem yaşayayım...

    hikaye güzeldi bu arada, onu da anlatmak istemiştim ama laf kalabalığımda kaynamış...

    YanıtlaSil