13 Mayıs 2009

Biri Erkekleri Durdursun


Bu aralar nerede birisi ile tanışsam ya da kiminle sohbet etsem hep bir laçkalık mevcut. Kesin bu laçkalık benden kaynaklanıyor ama blog benim kardeşim, burada işin ucunu erkeklere değdirmekle görevlendirildim. O yüzden yok efendim sen kuyruk sallıyosundur, ateş olmasa nerden görecen dumanı falan gibi laflarla gelmeyin. Ben sıcak ama pek bir sıcak kanlı bir insanım biliyorsunuz (nasıl bugün kendimi övesim var. Valla katlanacaksın, dün gece sarhoş oldum. Bir günde ancak toparlanan bünyeye sahip olmak pek bir kötüymüş).

Ben kuyruk sallıyor muyum? Ya da neden genel itibari ile erkekler İzmir'de yetişmiş bir kız görünce "kuyruk sallıyor len bu bana" gibi bir durum içine mi giriyorlar? "Hadi canım hoşt" demek istiyorum böylelerine (bir süre ne acayip len bunlar diye takip ettiğim tiki kız bloglarından aldığım yeni bir söylem hadi hoşt, sen kimsin de bana bakıyorsun modu). Bu tip erkeklerle oturup sohbet ediyorsun, muhabbet hep bir canım, cicim, bitanem falan üzerinden dönüyor mesela. Hangi ara bitanem olduk diye sorasım geliyor ancak henüz o kadar sivri değil dilim. Susuyorum şimdilik. (Bu 1)

Bir tip daha var ki geçen düşündüm. Hatun kendini böyle bir halt zanneder, tıkış tıkış giyinir, süslenir, yakışsada yakışmasa da saçlar sarıdır, içinden ufak bir aslanın atlayabileceği büyüklükte küpeler takar, biraz safça ve salaktır, hayat bi ona zor gibi davranır, tek derdi ertesi gün alacağı ayakkabının şeklidir mesela... İşte bu tip hatunların erkek hali de var. Hatun olunca tiki len bu diyip geçiyoruz da erkek böyle olunca ne diyoruz diye düşündüm geçen gün. Concon kelimesi aklıma geldi... Bu tip erkekler genelde o yukarda bahsettiğim ablalarla takılırlar. Ayağına lacoste'dan başka ayakkabı, üstüne de diezel'den başka bir şey giymeyen erkek modeli ile aslan terbiyecisi hatun bence çok uyumlu oluyor. Ancak eğer bu tip bir erkek size gözü koyarsa "ohaa ve çüş" demek istiyorum sadece (bu da işte o kızlara benzemeye başladığımı o yüzden bu tip erkeklerin de ilgi alanına girdiğimin kanıtı). Evet bu durum mevcuttur. Kendisine asla aslan terbiyecisi olup o koca koca küpeleri takmayacağımı ve tiki modeli takılara gelemediğimi söyleyerek olayı kapatıyorum (Bu 2)

Bu erkek camiasının bu kadar rahat olmasının bir nedeni benim rahat rahat "konuş ya sen rahat ol" dememden kaynaklı. Diğer bir nedeni ise erkeklerin içinde ne bileyim bir gudiklik, bir puştluk bir kendini bilmezlik yatıyor olması. Mesela iki kere güldün diyelim espirisine 3. kez gülersen kesinlikle olum bitirdin sen bu işi, bağladın bu kızı diye düşünür. Nereye bağladın, belki ben güleç bi insanım olamaz mı? (Bu 3)

Başka bir tip de garip espiriler yapar sana yazacam diye. Bu insanlar için çok büyük bir klasman yapamadım ancak espiri anlayışları klişe ve ırkçı şakalardan oluşur. Ancak kendinizi Pulp Fiction filminin içinde hissediyorsunuz bu tip insanlarla. Salakça bir muhabbetin deli gibi uzaması bence Pulp'ı Fiksiyon yapan en önemli durumdur. Neyse oturursunuz bir barda, zaten kafalar bir milyon olmuştur ve o ecnebi tanıştığınız biri espirilerine başlar: (Bu da 4)

ADAM:  Two Jews walking in a bar... (İki Yahudi bir barda yürürken...)
SİZ:       Why to have jokes on Jews?  (Neden Yahudilerle ilgli şakalar yapıyosun?) (müdahale ile espirinin tamamını dinlemeyi istememe hali)
ADAM:  Ok then how about black priests? (Tamam o zaman siyahi rahiplerden bahsedeyim?)
SİZ:  Are you f.cking kidding me?  ( Benlen t.şak mı geçiyon len sen- in kibar hali)
ADAM:  Baby jokes?   (Çocuk şakaları?)
SİZ:  From whom have you learned these jokes? (Kimden öğrendin len bu şakaları?)
ADAM:  Jim   (Cim)
SİZ:  I guess Jim is a pedophile, ha? (Cim sübyancı herhal?)
ADAM:   Ok ok... But you see you are laughing, you see, see see... (Ama bak gülüyorsun, bak, bak güldün işte espiriye). Burada heyecan basıyor Adam'ı...

Ve siz işte tüm o kendinize güvenen halinizle cevap veriyorsunuz karşınızdakine...Hazır cevaplıkta valla üstüme yok bilirim. Yani sen daha bir şeyi derken (erkek olan yaratık) ben onu alır ters çevirir ağzına geri yapıştırabilirim. Böyle bir becerim var. Bu beceri bazen beni deli ediyor çünkü bu yüzden insanlar "aman şuna da bak kendini bilmiş" gibi laflar edebiliyorlar. Ancak bu becerinin bir amacı var. O da len sen kimsin düdük bana laf söylüyonun karşılığı oluyor.

Bir de bu hazır cevaplık durumu açık sözlülükle birleşince felaket bir durum ortaya çıkıyor. Bunu genelde arkadaşlarım dile getiriyor. Benim kadar direkt bir insanla karşılaşmadıkları için şu Türkiye'de (ki yurt dışında da yarışma olsa top 5'i zorlarmışım) bunlar benle ilk tanışınca "len olum oynuyo be bu kız" diye düşünüyorlar. Oysa oynamak nedir len, hayat sahne de ben mi oynuyorum içinde.. Zaten işi gücü bıraktım kendimi size kanıtlamaya çalışıyorum de mi? Neyse zaten 1-2 haftaya bakıyorlar ben hala aynı hareketler içindeyim, "olum günahını aldık len kızın, neyse allahtan haberi yok" felan diye ingilizce konuşuyorlar aralarında. Sonra da gelip bana "you are pretty cool dear" diyorlar. 
Neyse dün gece hem hazırcevap hem de direkt halimdeydim. Ve tabi ki de sarhoşluğun verdiği etki ile:

BEN: why are you so insisted on these kind of silly jokes dude? 
Are you racist? 
Be intelligent a bit.
Use your brain and 
have an analitical capability to create jokes.. 
And then yes I ll laugh for sure.
(Meali: Gülüm neden böyle salak espiriler yapıyon bakem? Irkçımın nesin? Azcık şu zekanı hayra kullansan da analitik zekanı da konuşturup kendi espirilerinle gelsen diyorum, o zaman gülerim bak)
ADAM: But you were lauging the previous one... (Ama bi öncekine güldün nabeerr?)
BEN: I was not laughing to the joke, I was laughing at you and how pathetic you are to come with such jokes. (Olum şakalara değil ki sana gülüyodum ben, ne acınası haldesin yaw)
ADAM: ----  (*Bu cevap vermeme durumu şudur: 2 saattir hatuna bak car car yetti be diye iç çekme)
JUKA: That's how I describe her to you. see... she is like no-one that you could ever met. ( Sana demiştim di mi beyza çatlağın tekidir diye. Al kendin gördün işte. Bulaman böylesini modu)
 
Bulsa nolcak dicem ama erkeklere lafı soktun mu bayılıyorlar.. Bunun nedenini anlayabilmiş değilim, artık ne düşünüyorlar bilmiyorum ama len akıllı çıktı olum bu gibi mi düşünüyorlar yoksa bak biraz koşturtacak beni ama ben elde etmesini bilirim bu hatunu diye mi düşünüyorlar bilmiyorum. Ama mod hep aynı, conconundan kareli gömlek üstüne süveter giyeninden tut da Türk'ünden gevuruna kadar böyleler okurum. 

BEN: So have you watched Pulp Fiction, Adam? (Eee Pulp Fiction izledin mi Adam?) 

Bu soruyu gerçekten sordum. O kadar Pulp Fiksiyondu ki konuşmalar. Oturduğum bar da bile o anı hissettim. Güzel bir andı o yüzden. Adam gubidiği o güzelim filmin sadece ilk yarısını izlemiş. Gubidik bir de Austin'de Tarantino ile tanışmış. Tarantino insanının her sene Austin'de Film Festivali düzenlediğini, QT Fest diye geçiyor ismi, gitmem gerektiğini söyledi. Adam- len- filmi yarım yurum izlemişin yavrum bir de bana festival diyon, yok Austin diyon, git diyon...Yol düşer mi? düşer belki.