22 Ağustos 2009

Dünya Olimpiyatlari Berlin 2009


(Nihayet internete kavusarak gecikmiş bir yazı yayınlıyorum)

Bütün günü kitap okuyarak ve Dünya Şampiyonasını izleyerek geçirmiş bir insanım. Bu manyak atletler normal bir insanın yapmayacağı ya da yapsam ne olacak yahu dediği yok efendim çekiş atma yok efendim gülle gibi bir şeyi fırlatma gibi zamazingoları eğlenerek yapıyorlar. Sırıkla atlama nedir yahu? Hangi insanoğlu ilk başta ben elime bir sırığı alayım da atlıyım demiştir mesela. Zannımca eski zamanların savaş taktiklerinden biridir bu sırıkla atlama. Ne yiğitler bu uğurda duvara çarparak canlarından olmuştur kim bilir. Yazıktır efendiler!

Artiz bir de bu atlet milleti. Bakın mesela bayanlar yüksek atlamada 2 metreden yüksek zıplayış yapan hatunlar var bu dünyada. Düşünün kendi boyundan 10-20 santim yukarı atlıyosun… Yerde de Malkoçoğlu’ndaki gibi yaylı bir sistem de yok. Arianna Friedrich adlı Alman çiyan ortam olsa yan tarafta sırıkla atlayanlardan bir koşu sırığı kapıp Hırvat güzeli Blanca Vlasic’in (fotoğraftaki hatun. 1.92 boyu var) uygun taraflarına sokardı o sırığı. Ha zaten Hırvat güzeli daha yükseğe atlayıp aldı kupayı (2.04 sanırım zıplaması).

Bir de cirit atma nedir? Bu da avcı-toplayıcı zamanlarından kalma, karşıdaki geyiği ya da ayıyı vurma adına çıkmış bir spor değil midir? İzlemişseniz görmüşsünüzdür, adamın teki ciriti atar ve stadyumda 70-80 metre arası gider bu cirit. Bir bakarsınız cirit daha düşmeden yakınlardaki iki adam havaya baka baka cirit yönünde koşmaktadır. Bu adamlar da işte kıçlarına ciriti yemek isteyen görevliler. Yazık efendiler!

Hüseyin Bolt’tan bahsetmeye bile gerek yok zaten. Adam tam bir artiz. Yok efendim 100 metre de koşarım, 200 metre de koşarım havalarında. Koşuyor bir de Allahın delisi. Dünya rekorunu kırdı daha ne. Geçen sene Pekin’de adamı olay haline getirmiştik şimdi Berlin'deki koşusuna bakınca adamın rüzgardan bir farkı kalmadı gözümde.

Erkekler engelli koşusu ise tam bir at yarışı havasında gitti. Adamlar 300 Spartalı filminden çıkmış gibi kaslılar zaten bir de koştukları yolun üstüne engel koyunca tam oldu. Bacakları kaldırdıkları anda da bir attan farksız oldular.

Neyime benim olimpiyatları izlemek efendim. Koşuların hepsini Kenyalı, Jamaikalı, Afrikalı tipler kazanıyor. Bu insancıkların kas sistemi niye benimkinden farklı mesela ona bile kızıyorum. Ayıptır günahtır.

Son sözüm tipe de +/-1 puan verilsin. Biz, bu işten anlamayanlar, adamların artist hareketlerine, kıçlarına başlarına bakıyoruz. Madalyalar niye altın, bronz ve gümüş ayrıca? Birinci, ikinci olmak yetmez mi? Satacak mı mesela Melaine Walker o aldığı madalyayı.

Kimse bana kıçı kırıkta olsa madalya vermedi oysa ki.