12 Mayıs 2006

Konuşan Bonus aleti ve diğerleri


Az önce Proximity reklam ajansının hazırladığı bir reklam ürünüyle ilgili bir mail okudum. Bu bir doğrudan pazarlama ürünü. Yani direk postayla kullanıcılara gidiyor. Konuşan oyuncaklara benziyor. Bu sene Kristal Elma'ya da katıldıkları için bizzat gördüm kendisini. Üstte de görülüyor. Uzun süredir Bonus kartını kullanmayan hain müşterilere göndermişler sadece (ben de niye bana gelmedi diyordum :)). Mail şağıda. Yandaki linklerden elmaaltshif'ten de okuyabilirsiniz haberi.

Konuşan kart

Proximity İstanbul geçtiğimiz aylarda Bonus Card için bir 'Aktivasyon Kampanyası' yapmış. Amaç, uzun zamandır Bonus Card'larını kullanmayan insanların kalplerini kazanarak, tekrar kullanmalarını sağlamak. Brief ise oldukça zorlayıcı: 'Hediye göndermek istemiyoruz, şimdiye kadar hiç yapılmamış olsun!'. Bunun üzerine ajans -bulunmamış olanı bulmak için- düşünmeye başlamış. Ve ortaya gerçekten de çok ilginç bir fikir çıkmış. İnsanlara özel bir kutu gönderilmiş ve Bonus Card'larını bu kutuya takmaları istenmiş. Kart, takılır takılmaz kendi ağzından konuşmaya başlamış:
- Merhaba, ben senin Bonus Card'ınım! Seninle konuşmak istediğim şeyler var. Son zamanlarda beni çok ihmal ediyorsun, ne bir çiçek alıyorsun ne de yemeğe götürüyorsun, tatile bile çıkmıyoruz...
Sonuç ise en az fikir kadar şaşırtıcı. Sadece bir ay içinde %43 geri gönüş ve %7 ciro artışı! Bu, 'Kredi Kartı Aktivasyon Kampanyası' için mükemmel bir sonuç.
Tabii, her güzel şeyin bir de ödülü olmalı. Proximity İstanbul bu iş ile dünyaki tüm Proximity Network'leri arasında yapılan yarışmada B2C dalında 'Golden Award'u evine götürmüş. Üstelik, tam bu ödülü kutlarken yeni bir ödül daha gelmiş. Yine dünya çapında tüm BBDO Group ajanslarının katıldığı 'Best-of-the-Best' yarışmasında, kendi dalında 2005 yılının en yaratıcı işi seçilmiş.


Eh, bence baya sağlam bir başarı edinmişler. Bakalım Kristal Elmayı kapacaklar mı?

Bu arada, Opet'in Gitt var ya, onun da oyuncağını gördüm. Aman pek tatlı bişey. Ama 'git' diyorsun gitmiyor, 'efendim, buyrun?' diyor :) (Gerçekten böyle yapsalarmış dadından yenmezmiş vallahi).

Hazır doğrudan pazarlama ürünleri demişken, gördüğüm birşeyi daha anlatayım. Hangi marka bilmiyorum, bir otomobil için yapılmış. Böyle telsiz gibi birşey. Benim gördüğümde üzerinde kod numaraları yazan fotoğraflardan (araba parçası fotoları) oluşan bir karton vardı. Bu aleti açıyorsunuz ve o numaralardan birini tuşluyorsunuz. Birden konuşmaya başlıyor. Diyelim ki, kod numarasını girdiğiniz fotoğraf koltuk. Başlıyor (ne dediğini hatırlamadığımdan atıyorum, komik birşeyler):

"Koltuk. Genelde rahatlamak için kullanılır. Otomobillerde ise ön ve arka koltuklar vardır. Ön koltuklar şoför ve yanında kim oturacaksa onun için ayrılmıştır. Arka koltuklar ise birçok farklı amaç için kullanılabilir. ...'nın koltukları şöyledir, böyledir..."

Böyle bir sürü kod numarası var. Farları, dikiz aynasını, torpidoyu falan o kadar komik anlatmış ki, güldüm kendi kendime deli gibi:)
Neyse, bu kadar şimdilik. Öperim gül yanaklardan olmayan ev ahalisi (Berfu, BEyza, gelin artık. Yiğit sen de birşeyler yaz, adamı deli etme yapraam!)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder