26 Şubat 2007

Efes'in Yeni Depozitosuz Şişesi


Efes Pilsen yeni -depozitosuz- şişesini, ve dolayısıyla yeni imajını, tüm dünyaya tanıtıyor. Yeni kampanyalarının sloganı ise Dream in Efes. (Malesef yeni şişesinin fotoğrafını bulamadım. Kah aşağıda reklamını izlerken, kah sitesini gezerken bol bol görünüyor zaten. Onunla idare edeceğiz artık.)

Dün Yiğit'le evde pazar kahvemizi içip gazetelerimizi okurken Efes'in yeni şisesini tanıttığı ilanı gözüme çarptı. Yiğit'in ve benim ayrı ayrı ilk tepkilerimiz şu şekilde oldu:

Deniz: Yiğit, Efes'in yeni şişesine baksana.
Yiğit: Böyle bir şişesi vardı zaten sanki.
Deniz: Kabartmalı mı diyorsun? Hiç hatırlamıyorum.
Yiğit: Sanki depozitosuz şişesine benziyor.
Deniz: Evet evet, ona benziyor. Ben beğenmedim ya, sanki... Hmm... Çok 'küt' olmuş. Şöyle, bel kısmının falan biraz daha ince olması gerekiyormuş sanki.
Deniz, Yiğit: Öf, ne konuşuyoruz biz len? :)

Neyse uzatmayayım. Biz iki kardeş, Efes'in yeni depozitosuz şişesi için bunları düşündük. (Gerçi dün konuşurken bu şişenin sadece depozitosuz şişeler için olduğu bilmiyorduk.) Sonra bugün işe geldim. Efes'in bu konuda başlayan kampanyasının ayrıntılarını Marketting Türkiye sitesinden öğrendim. Aşağıda hepsini paylaşıyorum. Önce aşağıdaki reklam filmini, ardından da yazıyı okumanızı tavsiye ederim- ki zaten video ve yazıyı bu sıraya göre yerleştirdim. (Güya seçimi karşı tarafa bırakıp belli bir seçeneğe doğru yönlendirme durumu. Çok pis. :))

Eh, bir de Dream in Efes isimli web sitelerine de bir göz atarsınız artık arada.



Efes Pilsen, 33 cl ve 50 cl dönüşümsüz şişelerde; gövdesinde Efes kabartması ve boyun etiketli özel tasarımıyla tüketicilere sunuldu. Efes Pilsen’in modern, genç ve dinamik yapısını karakterize eden yeni kabartmalı şişesi Landor firması tarafından tasarlandı.

Efes Pilsen, yeni dönüşümsüz şişe ambalajını yurtdışında da “Dream in Efes” adlı global iletişim kampanyası ile tanıttı. Duyulara hitap eden, fantastik bir dünyaya kapı açan reklam filminin, Türkiye’deki sinemalarda gösterimine başlandı.

Yeni şişe tüm dünyada “Dream In Efes” reklamıyla tanıtılıyor
Kabartmalı yeni şişenin tanıtıldığı reklam filmiyle bir Türk markası dünya televizyonlarında yayında. Filmin yaratıcı ekibi Lowe Tanıtım, filmin yönetmeni ise Madonna’nın ünlü “Frozen” klibinin bütün özel efektlerinin yaratıcısı ve MTV Müzik Ödülleri’nde Özel Efekt dalında ödül alan İngiliz yönetmen Steve Haim. Filmin müziği Ömer Ahunbay tarafından bestelendi ve Rebel Moves Grubu tarafından işlenerek, çeşitli versiyonlarda seslendirildi.

Kamera arkası
Tamamen fantastik bir dünyada geçen reklam filmi için, büyük ve etkileyici bir dekor hazırlandı. Dekor, İstanbul TEM stüdyolarının bahçesine özel olarak kurulan yarım futbol sahası büyüklüğündeki, 2.000 metrekarelik sete yerleştirildi. Özel setin içerisine, 7 metre çapında ve 4 ton su kapasiteli, büyük bir havuz kuruldu.

Çekimlerde rol alan tüm oyuncular, senkronize yüzücüler, trapezciler, ateş yutan akrobatlar ve profesyonel dansçılar Rusya’dan seçildi. Oyuncuların koreografisi için Londra West End’in tanınmış isimlerinden Leslie Child ile çalışıldı. Kısa bir süre önce
Elton John’ın bekarlığa veda patisinin çılgın koreografisini hazırlayan Child, ayrıca Boy George, Rolling Stones, Robbie Williams gibi sanatçıların vazgeçemedikleri koreografları olarak tanınıyor. Child, bu büyük proje için yaklaşık olarak 130 kişilik kalabalık bir ekiple çalıştı.

Sette 5 lisan konuşuldu
Film için 20’den fazla fantastik kostüm ve aksesuvar tasarlandı. Beş ayda tamamlanan filmin üç boyutlu grafik çalışmaları Barselona’da, telesine işlemleri Berlin’de, 2 ay süren post prodüksiyonu ise İstanbul’da gerçekleşti. Projenin yapımını üstlenen Complete Works Productions, bu kapsamlı proje için her biri farklı ülkelerden gelen çok özel bir ekibi bir araya getirmiş oldu. Complete Works, bu projede sadece filmin başarıyla tamamlanmasını değil, bu dünyaca ünlü ekibin, İstanbul’u çekim mekanı olarak portföylerine almasını da hedefliyor.


Bu arada, depozitolu/depozitosuz yerine, dönüşümlü/dönüşümsüz sözcüğü kullanılmaya başlanmış. Gözden kaçmasın, depozito sözcüğü kaynağına geri dönsün.
:)

2 yorum:

  1. "gövdesinde Efes kabartması ve boyun etiketli özel tasarımıyla tüketicilere sunuldu. Efes Pilsen’in modern, genç ve dinamik yapısını karakterize eden yeni kabartmalı şişesi"

    ben mi anormalim de yanlış cağrışıo yoksa nal gibi logoyu gözünüze sokan bir şişe nasıl modern genç ve dinamik yapıyı karakterize eder. bu bana tam tersine 20 yıl öncesinin dev sanayi şirketlerini, dayatmacı narsist dikta kabadayı gibi kelimeleri çağrıstırıor bence efesi çok temiz kazıklamıs o design ı yapan hehe satısları düsmezse serrefsizim. aha yazdım buraya. düssün zaten alkol falan kötü seyler bunlar gençliğin beynini uyusturuorlar is yapamaz zevzek nevizadeden çıkmayan bir guruh oldu türk gençlii :)

    YanıtlaSil
  2. Burada Nevizade olsa ben de oradan çıkmayan bir güruh olurdum sayın Kral, ne yalan söyleyeyim. Bira iyidir, bira. Ohh, buz gibi, mis. Tabi kararında içince. :)

    Şişenin yeni tasarımı konusunda ben de aynen sana katılıyorum. Ama satışlarının düşeceği konusunda emin değilim. Çünkü Efes'in önceki depozitosuz şişesi daha çirkindi bence. Gerçi en azından üzerşnde 'nal' gibi Efes yazmıyordu, o ayrı. Hadi bakalım, satışlar düşerse döner bakarız buraya, 'şu Vatansız ne Kral adammış, o zamandan anlamış' deriz. :)

    YanıtlaSil