27 Şubat 2007

Okumak Anlamak

Siyaseti siyasetçilerden dinlemeyi sevmem: Her zaman taraflı ve bağnazcadır.
Senden, benden, vatandaştan dinlemeyi de sevmem: Her zaman eksik ve manipüle edilebilir(iz)dir.
Akademisyenlerden dinlerim.: Ehven-i şer seçenektir ve şanslıysam gerçekten doğru ve yararlı bir şeyler kapabilirim.
Ama, mesela bir marka danışmanın, siyaseti pazarlama penceresinden anlatmasını mutlaka dinlemeye çalışırım. Taraflı anlattığını, dünya görüşlerinin katı olduğu bilsem bile dinlerim. Marka danışmanları, markayla uzun zamanlar boyunca ve farklı alanlarda uğraşmış kişiler oldukları için toplumu sosyologlardan; gelişmeleri gazetecilerden; büyük resmi siyasetçilerden daha iyi görebilirler.

Buradan çok takdir ve takip ettiğim marka danışmanlarından Güven Borça'nın bir yazısına eriştim. Öyle doğru ve çarpıcı tespitleri var ki, beynime ışık tutulmuş gibi oldum. Birçok yerinde 'bunu ben de düşünmüştüm ama toparlayamamıştım' dedim. Eminim siz de diyeceksiniz. Bu yüzden burada sizinle paylaşma karar aldım.

İlk yazı: En Güvenilir Kurum ve Research 101

İkinci Yazı: Türkiye’nin Önünü Tıkayan Korkular ve Boş Gündemler

Üçüncü Yazı: Meleklerin Cinsiyeti (Cemalettin N. Taşçı)
(Üçüncü yazı açılmıyorsa, ikinci yazının en sonundaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.)

Bence hem Güven Borça'nın yalın dili, hem Cemalettin N. Taşçı'nın hoş ifadeleri, ama asıl olarak hakkında yazılanların ilgi çekiciliği size bu -nispeten- uzun yazıları sonuna kadar okutacaktır.

2 yorum:

  1. Yazıların yayınlandığı sistem.cm adlı site malesef heklenmiş. Güven Borça'ya mail attım, belki gönderir yazılarını. İnanamıyorum yahu, şansa bak!

    YanıtlaSil
  2. domates biber satarak teknoloji almaya çalısırsanız aç kalırsınız bütün sorunlarda burdan çıkar. hele bir de teknolojinin varlığı açlığınızdan bile onemli halde ise bu zamanda duble aç kalırsınız

    YanıtlaSil