29 Mayıs 2008

Yalnız ve Güzel Tutku

Cannes Film Festivali 2008'in en iyi yönetmeni Nuri Bilge Ceylan, ödülünü alırken kalbimize kalbimize konuştu:

“Bu ödülü tutkuyla sevdiğim yalnız ve güzel ülkeme ithaf ediyorum”


Sanal olsun gerçek olsun, her türlü medyada karşılığını buldu bu söz. Ben ve benim gibi aslen durumundan ve mekanından çok da memnuniyetsiz olmayan, fakat son zamanlarda ülkesinin geleceği hakkında pek güzel şeyler düşünemeyen büyük ve endişeli kalabalığın mottosu olacağa benzer.

Hani büyük düşünürlerin tarihe geçen sözleri vardır. Bu sitenin sağ barında göründüğü gibi 'quote of the day' filan diye izleyip feyz alırız. Bu söz, hem yalın hem derin; hem öznel hem evrensel; hem politik hem yaşamsal taraflarını Nuri Bilge Ceylan'ın ağzından çıkması dolayısıyla da edinip, quote sıfatını alıyor. Zamandan ve mekandan bağımsız bir anın artistik bir fotoğrafı alınmış gibi değil mi? Bu noktada 'düşünenler için akıl defteri' Molenschino'dan Meren'nin söylediklerine çokça katılıyorum:

“insanın boğazını düğümleyecek derinlikteki bu hisleri insanın kolaylıkla hatırlayabileceği kadar kısa bir cümleye sığdırabilme yeteneği kendisinin fotoğrafçı kimliği ve fotoğraf anlayışı ile çok fena halde örtüşüyor” (yazının tamamı)

Nuri Bilge Ceylan'ın fotoğraf anlayışını bir dahi 'görmek' için buraya tıklayabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Email adresini bulamadım ya da evet yeterince araştırmadım belki, nasıl olsa sen okuyacaksın bunu değil mi..Deniz sen misin ? :) Öyle bir Fırat'ın blogunda yorumları okurken Ural soyadını görünce bir bakayım dedim, çokta güzel bişi çıktı altından. Bana da gelsene arada, iadeyi ziyaret yapmış oluruz karşılıklı:) Senin gibi yazamam belki ama iyi reklam yaparım;)

    http://advertlover.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Tuğçe. Hemen gerçekleştiriyorum ziyaretimi elimde çikolataynan, çiçeknen :)
    Teşekkürler

    YanıtlaSil