12 Mart 2009

Evrim'e Sahip Çıkın

ODTÜlülerden yine umut ışığı bir protesto. Ben artık bu haberleri duydukça daha da fazla duygusallaşıyor ve öfkeyle kalkıyorum. Sonrasında, tepki olarak elimi kaldıracak mecalim kalmıyor sinirden. Her seferinde en uygun şekilde cevabını bıkmadan usanmadan veren, tepkisini en yaratıcı yollardan ortaya koyan ODTÜlülere ve diğer berrak zihinlilere teşekkürler. Ben de duyurayım en azından:

ODTÜ Evrim'e Sahip Çıkıyor

Darwin’in Doğumunun 200. Yılında, TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi’nin EVRİM sayısını sansürleyenlere “EVRİM”li kapak fotoğrafı veriyoruz! Galileo’nun da dediği gibi dünya, “her şeye rağmen dönüyor.” ODTÜ “Devrim” Stadyumu’ndaki eylem günü fotoğraflarımız, “BİLİM ve TEKNİK Dergisi” Nisan 2009 sayısına “kapak” olsun! Bilim dünyasına yön veren ana dinamiklerden ODTÜ camiası olarak, TÜBİTAK’tan Bilim ve Teknik Dergisi Mart 2009 sayısını telafi edecek bir “özür kapağı” bekliyoruz.
(...)
TÜBİTAK’ın birinci derecede sorumlu olduğu BİLİM ve TEKNİK DERGİSİ’nden bir “ÖZÜR KAPAĞI” bekliyoruz: Bu özür kapağına ne koyulabilir?” sıkıntısı çekebilecekler için, ODTÜ Stadyumu tribünlerinde yapacağımız buluşmada, “DEVRİM” yazısının “D”sinin üzerini “Sansüre Sansür” tavrımızı ifade etmek için bir süreliğine kapatarak ODTÜ Stadyumu tribünlerinde “EVRİM” yazısını açıkta bırakacağız. (...)

* Konu ile ilgili şu bilgilendirici yazıyı da okumanızı tavsiye ederim bu arada. (Yanlış link vermişim başından beri, neden söylemiyorsunuz yahu? =\)
* Ertuğrul'la birkaç sene önce AKP hükümeti hakkında konuşuyorduk. Ben o zamanlar Türk halkından umutluydum, doğruyu önünde sonunda buluruz biz diye düşünüyordum. Sonra Etuğrul, berberinin kendisine "abi iktidarda olmasalar bile bu adamlar en az 30 yıl daha aramızda olacaklar, her yerde kadrolaştılar" dediğini anlattı. Ozaman tam idrak edememişim, dün ettim.

*Benim bu yazıyı yayınladığım günden birkaç gün sonra Tübitak yönetimi, bu suçun neredeyse tüm sorumluluğunu Çiğdem Atakuman'ın üzerine atan bir açıklama yaptı. Atakuman'ın cavap niteliğindeki açıklaması ise yorumlardadır. Yorumu, Düğümküme'den aparttım.