25 Ocak 2010

Eski Yunan'dan Bir Kaç Kitap

Ankara çok soğuk... Hala kar yağmadı gitti.. Gerçi yağmasını da istemiyorum.. Her yer çamur olacak sonrasında. İki günü odamda geçirerek hastalandım desem inanır mısınız? Ben böyleyim işte, odadan çıkmayınca hastalanıyorum. Öğleden sonraya doktora yeterlilik sınavının gözetmeni olmasaydım daha da çıkmazdım...

Aslında söyleyecek çok lafım var ve hiç lafım yok... Balmorhea adlı bir grubu keşfettim, kahve eşliğinde onları dinliyorum. Önümde The Classical World adlı kitap açık duruyor. Makedon kralı Philip'in oğlu Alexander the Great (Büyük İskender)miş mesela. Ve Alexander'ın hocası Eski Yunan filozofu Aristoteles'miş. Kitabımızın yazarı Layne ise bu konuda güzel bir söz söylemiş:

....[Aristoteles]the most wide-ranging mind teaching the world's greatest conqueror-to-be.
Eski Yunan tarihi ve epikleri de çok ilgi çekici aslında. Geçen gün okuduğum Homer(os) ile ilgili olan bir kitapta da Homer'in kahramanlarının hiçbir zaman düşünmediklerine ve bilinçsiz bir şekilde hareket ettiklerine değiniyordu. Herakles'in o kadar güçlü bir şekilde yakıp yıkmasının nedeni de düşünmemesiydi sanırım.

Oysa ki biz insanoğlu hiçbir epikten çıkmadığımız için düşünüyoruz. Düşünmeden yakıp yıkmak mı daha doğrudur bilemedim şimdi...

Elimde olan ve henüz incelemediğim bir diğer kitap/oyun ise Aristophanes'in Lysistrata'sı. Sizin için google books'ta buldum efendim. Ama bu tip oyunları internet ortamından okumanızı tavsiye etmem... Bana sorarsanız işin eğlencesi yavaş yavaş ve her cümleyi sindirerek okumaktır. Kitabı incelemediğimi söylesem de yalandı, kabul ediyorum. Azıcık ucundan baktım geçenlerde. Ve hafif erotizm içerikli yazılar olduğunu gördüm, ancak ne kadar doğrudur bilemiyorum. Oyunun üzerine bir araştırma yaparsanız da Lysistrata'da kadının rolü/ kadının önemi gibi yazılarla karşılaşabilirsiniz. Şimdilik tesadüfen bulduğum bir kısım ile yetinin:

What'll I do? No one to screw!
I've lost the sexiest girl I knew.
My cock is an orphan,
it couldn't be worse.
I've just have to get him
a practical nurse.