26 Nisan 2009

Anne sen terzi miydin?

Küçükken, ilkokul birinci sınıf oluyor kendileri, 23 Nisan gösterisi yapılacaktı. Hocamızın "annesi terzi olan var mı?" sorusuna "benim annem terzi, evet terzi, eheheh" şeklinde atlamıştım. Benim dışımda bir kız daha olgun bir biçimde annem terzi demişti. Daha sonradan öğrendiğim kadarıyla annem terzi falan değilmiş benim. Kadının sürekli bize bayramlıklar yok efendim barbi bebeğime elbiseler falan dikmesinden mütevellit ben annemi terzi olarak bilmişim.
Aradan seneler geçmesine rağmen annemin terzi damgası hala üzerinde vardır. Mesela evde her şey atılabilir ancak yılların Singer dikiş makinasının atılması düşünülemez, teklif bile edilemez. Annemin dediğine göre benim çeyizime de alacakmış bir tane(Geç dalganı bakalım Hülya Sultan). Nedeni benim de elime aldığımı dikme, sökme, yeni model yaratma gibi alışkanlıklarım var. En son Ankara'dayken ev arkadaşım Nihan'a aldığım sivitşörtün kapşonunun izmaritle yanması sonucunda pek güzel bir şekilde tarafımdan dikilerek giyilir duruma gelmiştir. Aynı durumu annemin bana aldığı siyah bir tuniğe de uyguladım. Tuniğin üst tarafı allı pullu, boncuklu, pek bir çingen işi durduğundan bütün boncukları itina ile söküp süperto bir kıyafet haline getirdim.
Neyse bugün İzmir'de son günüm. Abimin sabah seni Organize Sanayi'ye götürcem demesi ve benim de ulen ne yapcam ben sanayi de diye düşünmeme rağmen gittim. Pek de iyi ettim. En son Bahçelievler'de bir mağazadan 12.5 tele'ye kot pantelon aldığımı hatırlıyorum. Bugün ise 5 teleye bir pantelon aldım okurum. İtina ile 3 adet kot pantelon aldım ve toplamda 24 tele para verdim. Yuh dediğini duyar gibiyim, evet bence de yuh bana. Ama kaçıramazdım olamazdı. Ancak biraz terzilik işinin gerekmesi anneme "anne sen terziydin di mi?" sorusunu yöneltmeme neden oldu.
Okurum, ballı bademim, benim şu an da ulvi bir görevim var. O da annemin paçalara teğel yaptığı pantelonları teker teker giyip "şurası şöyle burası böyle, ay biraz daha mı alsak kenarından" şeklinde yorumlar yapmak. Mutluluk abidesi oldum, büstümü yaparsanız gülen bir surat olsun lütfen efendim.