29 Nisan 2009

Ego ego ego!!

Bazı gelişmelerden sonra cuk oturarak dinlediğim bir konuşma oldu. Belki de konuşmanın bu kısmını ben kendi hayatıma yorumladım. Bilinmez. Dinlediğim konuşmacının adı Emily Levine. Kendisini daha önceden de bahsettiğim TED Talks'da dinledim. Konuşmasının adı da Her şeyin Teorisi (Theory of Everything). 

Konuşmanın özü ile alakası olmayan ama benim katıla katıla güldüğüm ve sonra da yahu ne kadar doğru aslında diye düşündüğüm  durum şudur: Timely Magazine adlı Amerikada pek de bilinen bir dergide bir anket düzenleniyor. Soru şu: 

" Hiç hoşlanmadığınız/hazzetmediğiniz birisi ile seks yaptınız mı?" (Have you ever had sex with someone you actively disliked?). 

Bu soruya verilen cevap %58 evet olarak çıkıyor. Emily Levine ise diyor ki bu rakam abartılmıştır çünkü bir erkeğe "hayatında hiç seks..." dediğiniz anda "EVETTT" cevabı alırsınız. Cümlenin devamını söylemenizi beklemezler bile diyor. 

İşte ben burada koptum gülmekten. Kendisi bunu el hareketleri ve mimiklerle öyle yerinde yapıyor ki gülmemek imkansız. Sonra ulen güldüm o kadar da ne kadar doğru dedi hatun, erkeklerin hepsi böcek değil miydi zaten diye düşündüm. Evet böcekti. Ego ego ego diye gezen bir milyon böceğin ellerinde bir de kendi bayraklarının olduğunu ve emin adımlarla hareket ettiklerini bir düşünün. Evet şimdi de gözümün önüne gelen bu kareye gülüyorum. Neyse efendim sonuçta hiç hazzetmedikleri bir insanla sevişebilen %58'lik bir kesimden söz ediyoruz. Rakamlar abartıysa ve cümlenin tamamı dinlenilmemiş ise de kendini bir halt sanan erkeklerden söz ediyoruz. 

Bu arada soruya cevap verenlerin %2'si konu hakkında  bilgilerinin olmadığını ve emin olmadıklarını söylemiş. Bu kesim de büyük bir ihtimalle hazzetmek/hoşlanmak kelimesinin anlamını bilmeyenler oluyor.