4 Mayıs 2009

Bana Gel Yavrum

Ya ben birçok olayı çok geriden takip ediyorum, ya da olaylar akıl almaz bir hızla gelişiyor.

Daha geçen günkü şu yazıda sadece Sızıntı okuyan genç öğretmen adaylarının beni korkuttuğunu, gelecekte mini mini çocuklara kimbilir neler anlatabileceklerini yazmıştım. Daha Milli Eğitim müdürleri, bakanları, başbakanları ve hatta cumhurbaşkanı versiyonları var bunların halbüse. Saflık işte.

Bugünkü Radikal'in haberine göre Devlet Parasız Yatılı Okullar Sınavı'nda sorulan soruyu ve cevaplarını paylaşayım:

Soru: "Evrendeki düzen hiçbir şeyin rastlantı sonucu ortaya çıkmadığını göstermektedir. Evrendeki varlıkların kendi kendilerini var etme güçleri yoktur."

Bu bilgilerin ikisini de iyi değerlendiren kimse aşağıdakilerden hangisine ulaşır?

A) Varlıklardaki düzen onların kendilerini var ettiklerini gösterir.
B) Evrenin varlığının bir başlangıcı yoktur.
C) Evrendeki varlıklar rastlantı sonucu ortaya çıkmıştır.
D) Evren bir yaratıcı tarafından planlı bir biçimde yaratılmıştır.

Şimdi bence bu sorunun

Hangi takım en süperdir?

A) Fenerbahçe
B) Galatasaray
C) Beşiktaş
D) Trabzonspor

sorusundan yapı olarak hiçbir farkı yok.* Şöyle ki, soruyu cevaplayacak olan çocuk, soruyu soran kişinin hangi takımı tuttuğunu biliyorsa, soruyu okumasına ve üzerinde düşünmesine bile gerek yoktur.

Haberde geçen, başkanın tespiti de çok doğru: Bu sınava, yoksul çocuklar giriyor; sınav özellikle onlar için hazırlanıyor. Böyle bir durumda ve yaştaki birey haklı olarak "otorite ne derse o doğrudur, çünkü benim karnım aç, eğitim alamıyorum ve tüm bu olanaklar onların elinde" diyebilmektedir. Bunu en rahat söyletebileceğiniz kitle yoksullar ve çocuklar ise, yoksul çocukların girdiği (veya sadece onların ciddiye aldığı) bu sınav kadar güzel medyum bulunabilir mi? Sınavları bir propaganda aleti olarak kullanacak kadar onursuzsanız, bulunamaz.

Eh, artık ne denir ki? "En azından durumun yanlışlığının farkında olan güzel insanlar hala var" diye sevinsek mi daha karamsar bir cümle olur, yoksa ölmüşüz de gömenimiz yok mu desek, bilemedim.

*Sadece yapısını benzetiyor, bilimsel bir geçekliği tutulacak bir takım olarak göstermeye çalışmıyorum, aman ha.